Pagina's

dinsdag 6 juli 2010

Japanner Kijkt met Andere Ogen 3D TV dan Europeaan

Opmerkelijk wereldwijd verschil 3D tv, kijk maar eens mee;

GROTE EUROPESE INTERESSE VOOR 3D TV:
De Europese consument heeft wel degelijk interesse voor 3D tv. Dat blijkt uit recente consumentenpeilingen die door het onderzoeksbureau Futuresource Consulting zijn uitgevoerd. Op diverse internetsites laten bezoekers zich over het algemeen echter negatief uit over 3D tv.

Het tegendeel is volgens Futuresource Consulting dus waar. In Europa blijkt er onder de consument juist een sterke interesse voor 3D tv. Ruim 70 procent van de ondervraagden toonde interesse in 3D tv, zelfs nu men nog een 3D bril moet gebruiken om naar 3D tv te kunnen kijken.

Opmerkelijk is ook dat net iets minder dan de helft van de ondervraagden een nieuwe televisie wil aanschaffen om naar 3D televisie te kunnen kijken. Voorwaarde is wel dat het beschikbare 3D-content voldoende moet zijn. De komende maanden wordt 3D-content verwacht uit de hoek van 3D Blu-ray en 3D-gaming. Dit gaat in 2011 nog grotere vormen aannemen Het aantal televisiekanalen dat in 3D gaat uitzenden wordt in 2010 en 2011 ook groter. Zo wil bijvoorbeeld Discovery wereldwijd starten met een 3D-kanaal.

Verwacht wordt dat vooral de early adopters van HD-ready toestellen in de komende maanden de upgrade naar een 3D televisie gaan maken. Daarbij speelt niet alleen de 3D-functionaliteit een belangrijke rol. Ook zaken als nieuwe features als internettelevisie (IP tv ofwel Net-tv), nieuw design, beeldschermformaat en stroomverbruik spelen hierbij een belangrijke rol.

Bron: Futuresource Consulting
--------------------------------------------------
Japanners lopen niet warm voor 3D tv:
Televisiefabrikanten zien 3D tv als de nieuwe hype, maar consumenten in Japan denken daar anders over. Bijna 70 procent zegt geen plannen te hebben om een 3D tv te kopen.

De door de Japanse vergelijkingssite Kakaku.com ondervraagde consumenten noemen meerdere redenen voor hun afwachtende houding. Zo zegt een aantal niet gecharmeerd te zijn van de speciale 3D brilletjes die gedragen moeten worden, ook de hoge prijs van de apparaat is voor velen een afknapper. Daarnaast wordt ook getwijfeld of er wel voldoende 3D content beschikbaar komt.

Elektronicagiganten als Panasonic en Sony hebben met veel tamtam 3D toestellen op de markt gezet. Ze hopen dat de 3D successen in de bioscoop van onder meer Avatar en Alice in Wonderland zich voortzetten in de huiskamer. In Japan lijkt dat vooralsnog niet te gaan gebeuren. Slechts 31.2 procent van de ondervraagden zegt een 3D tv te willen of te overwegen.

Bron: Kakaku.com

Gezien de vele ontwikkelingen op het gebied van 3D tv en 3D content gaan wij er vanuit dat de mening onder de Japanners nog wel bijstelt komende tijd ;-)

"Mijn 3D TV Info eBook vol Aankoop Tips GRATIS Downloaden?
Vul Rechts je naam en mailadres NU in en krijg Direct Toegang!"

3D Landed, The Future Has Begun!,
Gerben Roberg
www.3dtvhomeexperience.com
"Dé 3D Site.nl van Nederland & België"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten