De kabelexploitanten UPC en Ziggo willen nog dit jaar nieuwe klanten werven door het aanbieden van tv-programma's in driedimensionaal beeld.
Hoewel hun kabelnetwerken inmiddels geschikt zijn voor 3D-tv, zijn programma's schaars. Daarom behelpen beide kabelbedrijven zich voorlopig met het organiseren van speciale 3D-publieksevenementen, waarvoor kijkers de deur uit moeten.
Ziggo kondigde vandaag wel aan dat het 'binnen twee weken' begint met het uitzenden van enkele 3D-films via zijn kabelnet. Het aanbod is tegen betaling van 3 euro per film te zien via de extra dienst Video On Demand, ofwel film op aanvraag.
Ziggo aast nog op de 3D-uitzendrechten van het wereldkampioenschap voet?bal in Zuid-Afrika. "Als ons dat lukt, gaan wij er voor zorgen dat op verschillende plekken in het land groep groepen mensen naar het voetbal in 3D kunnen kijken," zegt Marcel Nijhoff van Ziggo. Sony neemt het WK op in 3D en vertoont de wedstrijden in grote stadions.
UPC laat weten 'later dit jaar' soortgelijke publieksevenementen te organiseren, in samenwerking met tv-fabrikant Samsung, Sport 1 en filmstudio Disney. UPC vertoont daar twee Toy Story-films en werkt 'actief samen' met tv-producenten voor meer 3D-aanbod.
Voorlopig ontbreekt het niet alleen aan 3D-programma's. Ook de televisies die driedimensionaal beeld kunnen weergeven komen pas deze maand te koop in Nederland. Ronald Sutmuller van UPC zegt: "Het zal zeker nog enige tijd duren voordat 3D gemeengoed wordt in de huiskamer."
De kijker heeft zowel bij Ziggo als bij UPC een speciaal brilletje nodig om thuis het 3D-effect te zien.
Hartelijk dankt voor het lezen,
Gerben Roberg
www.3dtvhomeexperience.com
"Dé 3D Site.nl van Nederland & België"
Bron: Parool
dinsdag 6 april 2010
UPC en Ziggo komen met 3D-televisie
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten